Playa del Inglés
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 18mm, f/9.0, 1/200s, ISO-200

Hommikul (või oli see juba lõuna ajal? kuigi vahet pole, sest meil on PUHKUS!!) silmi avades avanes vahva pilt hotelli õuele. Iga päev nautisime täielikult seda, kuidas palmipuud hommikul akna all õõtsuvad ja soe troopikatuul meie nahka paitab. Ja päike! Vaid mõni üksik päev oli mõnda aega veidi pilvisem, enamasti paistis ta aga täiega. Ronida hommikul unise peaga rõdule kuuma mõnusalt lõhnavat kohvi jooma... mida veel võiks ühelt puhkusehommikult tahta?

Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 155mm, f/9.0, 1/400s, ISO-200

Keskpäeval läksime infotunnile, mis osutus parajaks šokiteraapiaks. Kuigi võib-olla on tõesti parem paradiisisaarele saabunud muretud turistid natuke reaalsusesse tagasi raputada, kui lasta neil seda reaalsust karmil moel kogeda. Parem karta kui kahetseda - või kuidas see vana tarkusetera kõlaski. Hoiatusi jagati siis nii taskuvaraste kui kavalate kaubitsejate suhtes.

Playa del Inglési mereäärne osa on ehitatud üksnes turistide jaoks. Seepärast pole kohaliku kultuuriga siin tutvuda võimalik - linnaosa on täis vaid euroturistile mõeldes püsti pandud hotelle, kaubanduskeskusi, kohvikuid, baare ja muid lõbustusasutusi. Meie plaanisime veeta päeva tutvudes kohaliku ümbruskonna ja naabruses asuva Maspalomasega.

Playa del Inglés
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 129mm, f/11.0, 1/160s, ISO-200

Üks vahvaid elamusi troopikasaarel oli kohe vabas looduses kõigi nende taimede nägemine, mida olen harjunud nägema 10 korda väiksemas versioonis potililledena. Keset tänavat kasvas suur hulk selliseid taimi, millele oskasin isegi nime anda - aaloe, draakonipuu, igasugu palmid ja kaktused. Need väikesed armsad ümmargused kaktused, mis peaaegu igaühe koduakent kaunistavad, olid oma jahmatamapanevate tumbasuuruste mõõtmetega tõelised iludused. Ja kui ei teaks, et kaktuseokkad võivad olla väga valusad, siis oleks olnud ikka väga suur kiusatus ära proovida, kuidas ikka istuda oleks ka...

Kanaari palmid Maspalomases
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 92mm, f/11.0, 1/125s, ISO-200
Atlandi ookean
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 250mm, f/11.0, 1/500s, ISO-200

Pärastlõunal istusime bussi peale ja sõitsime Maspalomasesse. Vaatasime üle Faro de Maspalomase ehk Maspalomase majaka ja jalutasime rannapromenaadil.

Maspalomase liivadüünid
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 200mm, f/11.0, 1/640s, ISO-200

Maspalomase liivadüünide liiv olevat pärit Sahara kõrbest. Tuul on selle üle mere Aafrika mandrilt siia kohale tassinud. Väikese kohaliku kõrbe mõõdu andsid düünid välja küll. Tahtsime luidete vahele jalutama minna, ent kui juba üsna ranna alguses suud-silmad liiva täis said, otsustasime sellest ideest loobuda ja hoopis teisele poole jalutada.

Rannapromenaad Maspalomases
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 32mm, f/11.0, 1/500s, ISO-200
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 18mm, f/9.0, 1/500s, ISO-200
Loojang Atlandi ääres
Canon 400D; Tamron AF 18-250 mm; 18mm, f/6.3, 1/320s, ISO-200

Lõpetasime einestamise mõnusas rannarestoranis. Kohalik kala ja kanaari kartulid mojo kastmega olid võrratud. Meeldiv teenindus koos lahkumisel kingitud pulgakommidega jättis hinge väga sooja tunde Kanaari teeninduskultuurist. Poole seitsme ajal tõmbus taevas punakaks ja me saime jälgida imeilusat värvidemängu lõõmavas loojangutaevas. Kahjuks jäi see aga väga lühikeseks, sest kõik käis hämmastavalt kiiresti. Kes sealkandis kaamerat kotist välja tõmmates liigselt viivitab, sel jääb pilt lihtsalt tegemata. Eesti kodused päikeseloojangud tunduvad nüüd hiiglama pikad... Playa del Inglésisse tagasi jõudsime juba pimedas.